Blogg Esse kan ta sig



Åh vad arg jag blir på Blogg Esse!
Hade gjort flera tidsinställda inlägg som skulle komma upp under gårdagen, men inte en enda kom såklart upp. SUCK. Var i stallet från 10:20 till 22:25 igår i alla fall, var iväg en halvtimme på kvällen och hämtade ett ombyte, lite käk och köpte lite godis, men det var väl ungefär det haha! Målade för glatta livet under dagen, och vi hann faktiskt riktigt långt. 1,5 vägg av ridhuset samt båda portarna är målade, 2 väggar på klubbstugan och så två dörrar på stallet är färdiga. Åh så fin vår anläggning blir! :)  Ska snatta lite bilder i vår Facebookgrupp sedan tänkte jag och visa.

På kvällen hade större delen av gänget som kämpat med målandet grillkväll, vi satt i flera timmar och åt och hade det trevligt. Hade riktigt roligt hela dagen tack vare Lamis och Frida, Alva och Ebba gjorde även min kväll lite roligare. :)    När vi hade ätit klart vid 8-tiden bestämde vi oss för att rida en sväng, dock började det regna så Vargen fick vila. Alva hade frågat mig tidigare på dagen om jag ville hoppa hennes häst Fidde åt henne, så det blev min sysselsättning på kvällen! Sjukt kul var det, och mitt självförtroende i hoppningen fick sig verkligen en boost. Kändes toppen! Han var väldigt het och taggad, och absolut bland det svåraste hästar jag hoppat, men det kändes ändå väldigt okej. Sa till Alva att jag gärna hoppar honom fler gånger i alla fall, haha! Nästa gång hoppas jag få bilder eller film också. :)

Idag är jag tråkigt nog sjuk, mår bättre nu mot kvällen men känner mig fortfarande inget vidare tyvärr så Lamis ska få rida Vargen åt mig. Ett dressyrpass på banan/i ridhuset. :)   Hon ska få rida honom i morgon också, vet inte vart hon kommer rida för det fick hon bestämma själv. ;)  Jag ska åka iväg till Uppsala med mamma antingen imorgon eller på onsdag, hoppas ju på imorgon. Förhoppningsvis blir det lite nya hästsaker inhandlade. :)  Hovslagaren kommer imorgon också, så vid kvart i fyra ska ponnyn få sina hovar fixade äntligen!

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0