Halt ponny!

Varit i stallet hela dagen med halt ponny, märkte direkt att något var fel, redan när jag såg henne skritta i hagen så såg jag att något inte stämde, men tänkte inte mer på det då jag alltid nojjar och tror att hästarna är halta, även fast de inte är de. Efter ett tag kom hon travandes till mig iallafall och tyckte då jag såg en liten hälta, tog henne iallafall till ridbana, påväg dit haltade hon rätt rejält, lät henne iallafall trava några steg på ridbanan och såg hältan riktigt tydligt, tog därför med henne över till grannen så hon skulle få kolla och känna lite, hon hade hög puls på båda fram och gillade inte när hon höll på med hovarna. Hon haltade dessutom rejält efter ett ha gått dit, och hältan syndes då till och med tydligt i skritten, gick hem med henne då iallafall, de vi chansade på var fång, hovböld eller fraktur i hoven... Ringde hovslagaren som kom efter nån/några timmar, när vi pratade i telefon gissade han på fång, vilket jag dock tvekade på då hon mådde så bra i övrigt. Han kom och tittade på henne iallafall och hittade en hålvägg, dessutom enda ställe där hon reagerade när han tröck osv. Han verkade lite på framhovarna och fixade och bad mig ha jodopax på bomull och sätta runt med silvertejp, så det gjorde jag. Väl ute i hagen tog dock bara några minuter av galopp, skitsnygg trav och bocksprång innan det hade lossnat igen! :( ska iallafall dit imorgon och kolla till henne och sådär, hoppas på de bästa... Finns det något värre än halta hästar? /Sammy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0