Jävligt trött tjej



Imorse steg jag upp 07:30 för att hinna duscha innan jag och mamma skulle åka till Uppsala över dagen för att shoppa. Yay. Jag är typ Norrtäljes mest morgontrötta tjej, jag skojar inte! Född trött, och kommer alltid vara trött antagligen hahaha. Börjar tro att jag är vampyr eller något liknande, sover på dagarna och är vaken om nätterna... Fick i alla fall lite välbehövliga grejer inhandlade ihop med mamsen. :)  Tänkte lägga upp lite bilder imorgon när jag fotat! Det jag allra mest behövde kunde jag dock inte hitta, åh så besviken jag var. Mitt fina dressyrspö har fransat sönder, och VET ni hur svårt det är att hitta korta dressyrspön eller?! Helt galet, har bara hittat såna där toklånga på typ 120 cm. Ska ta en tur till Hästshopen igen och kika där, hittar jag inget där får jag dra vidare till Granngården. MÅSTE ha ett nytt!

I alla fall, eftersom jag var i Uppsala hela dagen så fick Lamis rida Vargen. Hon red ut med Sofia på Kilroy, och de galoppade massor på mjuka skogsvägar så Vargen var verkligen glad! :)  Han gillar verkligen Lamis och hon är väldigt duktig och ansvarsfull, så jag känner mig verkligen säker på att släppa ut henne att göra vad tusan hon vill. De hade ganska precis ridit när jag kom ner, så jag slapp hämta in honom från hagen igen så det var ju bra. Hann borsta lite på honom och mata honom med lite morötter (som mamma envisades med att köpa, så söt) innan hovslagaren blev klar med ponnyn innan honom. Han var jäääätteduktig, stod helt stilla och lös i gången och bara njöt medan jag kliade honom i pannan. Fina lilla häst. <3  Hade ut en jätteduktig hovslagare som kallas Wimse, henne rekommenderar jag starkt! Jättetrevlig, duktig och BILLIG. :)

När han var klar fick han gå ut i hagen, och jag tog mig an Operation Smörja Sadeln. Äntligen. Vågar inte smörja på den för mycket i och med att den är så dyr, men det är klart att jag pedantsköter den. :)  Ska införskaffa mig ett paket Leather Wipes tror jag, och torka av sadeln med såna nån gång i veckan så där, så slipper man smörja så mycket och så håller den sig mycket fräschare längre. ;D

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0