Låååång dag



Fy tusan vad lång den här dagen har känts! Började skolan 9:50, hade klassråd i 20 minuter och sedan hade vi idrott en timme. Lunch, och sen 1½ timme svenska, sedan slutade vi. Lagom ovärd dag! Går BARA för att jag älskar idrott, haha! Drog hem så fort jag kunde i alla fall, bytte om och skrev ut en bild till en mamma i stallet och sen åkte jag till stallet. :)

Red ett pass på stora ridbanan, tyvärr är den väääldigt blöt sedan ösregnet som översvämmade hela anläggningen så det gick väl sådär att rida. Hade velat rida i ridhuset för att Vargen skulle få lite stöd från väggarna, i och med att han vilade igår och har gått uteritter två dagar innan, men det fick gå ändå. Han sparkade lite och hängde lite i bettet, så red lite öppna längs långsidorna för att få loss honom och så fort han slutade dumma sig och jag fick igenom hjälperna mer så gick det riktigt bra! Då valde jag att trava av honom lite och sedan avsluta.

Tvättade lite schabrak och benskydd etc. och fixade lite i stallet innan jag åkte hem, mamma och jag var ensamma hemma så vi grillade och käkade god middag. :)  Drog ut och sprang en plågsam runda nyss också, fy satan vad jobbigt det var! Men sååååå skönt att sträcka på benen. Har inte hunnit springa sedan förra lördagen, så det var skönt att äntligen få snöra på sig löparskorna igen.

Nu på kvällen har jag bara suttit i soffan och chillat, tänker fortsätta med det resten av kvällen också! ;)

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0