Lång dag


Jag lyckades övertala mamma i morse om att det var totalt onödigt att gå till skolan. Tog sovmorgon till halv tolv i stället, sen drog jag ner på stan och kikade i lite affärer samt köpte hem lunch från Subway. Hela eftermiddagen satt jag och lackade ur på mitt sega internet, har velat blogga massor heeeeela dagen men lol nä sa internet. Kunde inte ens logga in här. GLAD JAG BLEV. Eller???

Efter middagen drog pappa och jag upp till en tom parkering på Nordrona, och tro't eller ej - men JAG satt bakom ratten!!!! Så sjuuuuukt kul var det, även om jag var lite oskillad och lyckades få motorstopp typ varannan gång jag hade stannat och skulle köra framåt igen. :))))  Pappa var faktiskt en jättebra körlärare så det var kuuuuul. Dock kommer jag antagligen inte kunna köra igen imorgon eller på lördag, lite trist.

På kvällen drog jag och mamma ner till stallet i alla fall, hann inte rida men var ner till hagen med en hovkrats och två morötter åtminstone. Hade ingen grimma med mig men var ner och hämtade Vargen löst, han följde efter mig utan att jag höll i honom eller nånting. Goa ponny. Visiterade honom samt kontrollerade så att han inte var för kall av allt regn det senaste dygnet, sen matade jag honom med morötter samt trickade lite. Mamma blev så himla imponerad av hans "vinka" så det var löjligt, hahaha så söt! När vi kom hem beställde vi ett regntäcke, nya lädertyglar, benlindor och ett schabrak, ska fota dem sen när de kommit i näsa vecka! :)

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0