Mitt liv den senaste veckan


Hey guys! Gillar ni bloggrapen Sammy gjorde på mig eller? ;)  Sanningen är faktiskt att jag HAR nördat massa One Direction senaste veckan, haha! Har gillat dem länge men inte riktigt vågat erkänna det för någon, knappt mig själv. Sjukt pinsamt. Men ja, så är det alltså hehe. Har typ världens största crush på Niall Horan (vilket Sammy också har, woop woop!) och eh, ja. Har för övrigt inte mått så bra de senaste dagarna, därav att jag inte varit i stallet. Var dock ute på en lång uteritt i förrgår, red slingan förbi gamla stallet där jag hade honom och bara hade det mysigt. Jag mådde jäääättedåligt eftersom jag insåg att det var första augusti, och ja... Ni vet ju vad som händer sista augusti. Satt bara och försökte att inte gråta under tiden jag var i stallet. Fina plutten är bäst på att trösta anyway, han vet alltid när jag är ledsen och försöker muntra upp mig. Fina, fina häst. 

Igår hoppade vi lite på banan, lite relaterade avstånd och så lite oxrar. Gick verkligen inte bra alls. Vargen var aaaalldeles för pigg, var grymt känslig i munnen och för skänkeln men hade inget mellanläge. Antingen var det full fart framåt eller halt som gällde. Vi lyckades inte hitta avsprångspunkterna bra heller, uscha så dåligt det gick. Försökte bara vara så mjuk i handen som möjligt helt enkelt, det var vad jag kunde göra. För övrigt så vägrade han för allra första gången på ett helt "vanligt" hinder. Kändes inget vidare om jag ska vara ärlig. På lite tittigare hinder kan han vägra, men aldrig någonsin på vanliga hinder. Inte ens om han kommer sjukt fel. Snacka om att jag blivit osäker i hoppningen, det känner han DIREKT. Är inte jag helt med i steg så vägrar han. Blä. Nä det var inget kul.

Idag red Lamis honom på banan lite, han var lugnare och mer sitt vanliga lugna själv tydligen så det var ju kul att höra! Imorgon ska jag bara skritta honom ute lite, sen på måndag kommer min kompis Josse upp hit från Örebro! Hon är tyvärr för lång för V, men i lite skritt ska jag nog få upp henne på honom. ;)  Känns tråkigt att jag inte kan låna nån häst åt henne så hon också får rida, men ja.. :/ 

/Sophie

Kommentarer
Postat av: Wilma

Hej!
Vilken fin blogg du har! :)
Var gärna med i min bloggtävling som avgörs på fredag! :)
Kraam

2012-08-05 @ 19:20:09
URL: http://lightday.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0