Carried away by a moonlight shadow

 
Idag har Vargen och jag varit ute på äventyr! Vi red ut barbacka på ett schabrak, i repgrimman och ledrepet, bara en kortisrunda runt hagarna, upp runt hela galoppen och så hem kortaste vägen igen. Jag har bara ridit i repgrimma på ridbanan förut, och sist var kanske februari 2011... Han var sååååå duktig idag!!! Superlydig och väldigt sammarbetsvillig. Red mycket med vikt och skänkelhjälper, samt hade spöet till hjälp att dutta lite på halsen eftersom man måste använda vääääldigt ledande "tygeltag" vilket jag inte gillar så mycket, ser så yvigt ut.... I alla fall så funkade det grymt bra, provade göra en halt från trav och han reagerade direkt när jag spände magen och verkligen tvärnitade, haha! Jätteduktig verkligen. Vi tog en jättehärlig galopp över en stor äng på lite halvlånga "tyglar", åh så mysigt det var! Både jag och hästen var verkligen glada och njöt. Det är nog det här som är det bästa med sommaren, spontana uteritter i kvällssolen med full kontroll men samtidigt så himla slappt. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0