Darling everything's on fire



Idag red jag ett kort, men ganska intensivt pass barbacka på stora ridbanan. Han ville mest gå och titta på ridskolehästarna som gick i hagen bredvid tyvärr, så han var väldigt okoncentrerad. Dock blev han finare sedan! Galoppen gick toppen, men han visade tydligt när det blev lite för jobbigt med ställning och böjning samtidigt med ett par bakutsparkar. Det blir jag inte arg på honom för, han talar bara om för mig var hans gräns går.

Lamis fick även testa honom ett par minuter, då min plan är att hon ska kunna låna honom nån gång ibland samt även kanske passa honom om jag åker bort ett par dagar, om hon själv är hemma och har tid. Han var lite taskig mot henne, men det gick jättebra! Grymt tuff är hon, och väldigt duktig. Jag hoppade upp en stund till efter det och tog tre språng över ett lågt kryss eftersom han gått och sneglat på hindrena hela passet, och jösses så glad han blev! Han älskar att hoppa, så han tyckte verkligen det var superkul att han fick skutta lite. Man ska ju helst inte hoppa så mycket när de inte är igång, men några småskutt då och då tycker inte jag är nån fara. Huvudsaken är att han är glad och får lite variation. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0