Get back in the saddle



Idag smorde jag Vargens sadel. Eftersom den inte är min, och vääääldigt dyr blir jag så himla nojig gällande den!  Den smordes för cirka två veckor sedan bara, men blir väldigt pedantisk med dyra grejer som jag lånar. Hade hellre sett att jag haft någon gammal skitsadel som det inte gjorde så mycket om den fick några repor, men å andra sidan är den här sadeln sååååå skööööön! Lätt värt att pedantsköta den liksom. På bilden är den för övrigt osmord, smorde den direkt efter att jag fotat lite hehe. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Man ska smörja varje da, Sophie!
Om man bara smörjer var tredje vecka är det ju sällan pedant.... ;)
Fatt snygg är den iallafall, men du är väl mycket för dressyr? Eller är det allround? :o För det såg ut som en hopp haha! :D

Svar: Det är inte bra att smörja just sadlar för ofta, helst ska man inte smörja mer än nån gång i månaden har jag hört. Sen är jag mer pedantisk med själva smörjningen samt hur jag tar hand om den i övrigt, haha! Jo den är hopp, tyvärr. :( Inte jag som valde sadel utan ägaren, till mitt stora förtret haha!
Sophie Hjelm

2012-06-29 @ 19:44:30
URL: http://imagesbyjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0