I always wanted it this way



Idag blev det ett stenseriöst ridpass nere på stora utebanan (30 x 60 m tror jag, inte illa va?), eftersom Vargen fick vila från all ridning igår och endast promeneras ca 15 minuter. Jag red i ca 35-40 minuter tror jag, varav 10 av dem bestod av en rejäl avskrittning då det kändes som att han behövde det, för han jobbade på riktigt bra idag! Riktigt pigg och framåt var han, så jag lät honom behålla lite övertempo i traven eftersom jag ville att han skulle behålla sugen och framåtbjudningen när jag började jobba honom lite mer. Han gick aningen för djupt och lågt i formen för min smak, men han har ju som sagt inte några vidare muskler ännu så jag kan inte kräva en perfekt form på en gång liksom!

Han var som sagt väldigt duktig och jobbade på fint trots hästar i hagarna bredvid. Dock ville han väldigt gärna galoppera hela tiden (antar att det är för att det är naturligare för hästarna) och blev riktigt sur när han inte fick! Så himla söt när han seriöst grisepassar och sen lägger av världens bakutspark, hahaha! Vet inte vem av oss som hade roligast när vi väl galopperade sedan, han eller jag... Hmm, står nog lika faktiskt! ;)   Han började dumma sig lite efter en skrittpaus, vägrade gå fram för skänkeln och bara gick och bockade och kickade när jag ville ha igång honom i trav igen. Först tänkte jag att han bara var trött, men jag känner den här lilla räven... Klart som korvspad det bara var dumheter! Efter några minuters övertalning travade han glatt på och var riktigt jäkla fin! Släppte ut tyglarna så de blev längre och längre, samt plockade ner tempot lite och han kändes väldigt lösgjord faktiskt. Kul när det går så där snabbt ibland, haha!

För övrigt så hämtade jag ut mitt nya schabrak från BR idag. Beställde det från Butik Quse i början på förra veckan, och direkt plockade jag ner det till stallet och provade det. Liiiite stort på både längden och "höjden", i alla fall för hoppsadeln, men det funkade. Hellre lite för stort än för litet, som hans andra schabrak är. Vad säger ni? Visst passade det bra på honom? :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Snyggt schabrak! :D

Svar: Tack så jättemycket! :D
Sophie Hjelm

2012-06-26 @ 14:31:21
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0