Someone's watching over us



Det blev inget med att rida på banvallen, Sofia hade lite samma tänk och ville också backträna! Vi har så hiiiimla mycket bra och fina backar här omkring, så vi passade på. Vargen var taggad, tyckte det var grymt kul med sällskap och var väldigt samarbetsvillig. Pigg som tusan när vi tog trav över små-ängar, men höll sig snällt bakom Kilroy i alla fall! Han kämpade på bra i backarna, lite ville han rusa iväg när det blev för jobbigt så lät honom ta ett par snabba steg innan vi gick tillbaka till det lite mer långsamma. Jätteduktig var han verkligen! Vi red runt en hel del i vår skog, och vi red även genom Galoppen (vår näst största sommarhage som står tom just nu) där vi skrittade igenom halva och sedan tog världens härligaste galopp. Stod i fältsits hela vägen (vilket jag aldrig kunnat göra tidigare när jag haft honom, han har alltid dragit iväg) och behövde knappt hålla i honom, han höll ett lugnt fint tempo. Höll den kanske 15 meter innan jag drev på och höll en ökad galopp ungefär lika långt, och sedan körde jag såna intervaller en bra bit. Det låg visst en liiiiten, liten pinne mitt på "stigen" där vi red, och den kastade han sig över en sisådär halvmeter över, hahaha! Så sööööt! Han hade riiiiktigt kul, lilla ponnyn. Efter det blev det en längre avskrittning hem, mycket mysigt. Hela turen var helt perfekt, allt från vädret till slingan vi red. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0