We are teenage hearts


Idag hade kunnat vara en sådan där grymt härlig dag i stallet, i och med det fantastiska vädret som kvällen bjöd på. I början var det det. Gav mig ut på en mysig barbackatur och ja, den var ju mysig ända tills jag kom upp i Galoppen (en av våra stora sommarhagar). Helt plötsligt bara blev hon skithetsig helt utan anledning, och när vi hade kommit allra längst bort i hagen (ca 1,5 km) så bara slog det slint i huvudet på henne. Hann vända henne och bara såg hur hon laddade upp, sedan bara drog hon. Full sken, rakt igenom hela hagen och längre ändå. Ca 500-600 meter bort i en nedförsbacke fick jag till sist stopp. Fy fan, jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Inte ens när båtmotorn lade av mitt ute i Norrtäljeviken, inte ens när en ponny jag red ställde sig och stegrade på en bro så att han höll på att slå över, rakt ner i vattnet. Aldrig. Usch. Efter det var jag inte vidare ridsugen kan jag ju säga, så det var bara att rida hem igen. Blev borta nästan en timme ändå, i och med att jag fick göra halt var och varannan meter för att vara säker på att jag hade kontroll. Förstår verkligen inte vad som gick fel... Sjukt tråkigt, hon har inte gjort något sådant med mig sedan förra året! Nä, nu blir det sadel på LUGNA uteritter och massa lydnad på ridbanan, det är INTE okej att hon hittar på såna dumheter. Meningen var ju att hon skulle bli lugnare och snällare, så hon kunde komma in i verksamheten ordentligt nu.

Efteråt blev det lite snack med Leila, som är ridskolechefen här. Jag ska ta ridlägerfotona på klubben i år, vi höll på och ordnade det praktiska gällande fotopapper och färg till skrivaren (eftersom jag själv ska fixa sådant), och så kikade vi lite på när de första ridlägren började. Jag och Elin (syster till Sofia som har Kilroy i stallet, som även går i min klass) hjälpte även Leila att bära ner en soffa från övervåningen i klubbstugan, och den var så jäkla bekväm så vi blev sittandes där i någon timme eller så där innan vi fick lov att dra oss hemåt. Kvällen slutade ju mycket mysigt och trevligt i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Melina

sv: Hihi men aw :') Du och din lilla fux är grymma ni med!

2012-06-14 @ 00:37:05
URL: http://goldenhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0