You and I'll be safe and sound



Idag har ponnyn blivit badad! Han var riktigt lortig faktiskt, usch. Schamponerade två gånger, ändå hade jag nog kunnat ta ytterligare en gång. Tvättade även man och svans, som blev väldigt glansiga och silkeslena. Det tog lite tid eftersom han inte blivit duschad så många gånger, och speciellt inte i en spolspilta, men han var ändå riktigt duktig! När jag var klar med tvättningen fick han gå ett par varv i grimma och grimskaft på stora ridbanan (30x60m) och kika in hindren som stod där nere, passade på med lite miljöträning alltså vilket gick mer än galant! Sneglade knappt på allt som stod där nere. Sedan parkerade jag mig i en plaststol utanför, och han fick gå och beta lite. Perfekt gräsklippare! ;)  Dock råkade han trampa mig på foten när jag försökte flytta runt honom lite, ajajaj! Gjorde riktigt ont, och jäklar vad blå foten blev! Kunde inte gå ordentligt på flera timmar, nu är det dock mycket bättre. Skönt.

Vi red även ut ihop med Lamis och Ghost! En lång, mysig skrittrunda igenom Galoppen (en av våra sommarhagar) och skogen vilket båda hästarna verkade uppskatta. Vargen var lugn och fin, men ändå pigg och framåt. Vi klättrade lite i en halvbrant men låååång backe upp till spåret, vilket han tyckte var väldigt jobbigt. Flåsade lite efter ungefär halva, lät honom gå lite fortare efter det eftersom jag inte vill att han ska få massa mjölksyra i musklerna på en gång. Det var i alla fall ett väldigt lyckat pass, och jag är supernöjd! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0