You light up my world


Wow, vad jag var upptagen då! De senaste dagarna har jag i stort sett bara varit i stallet. Jag skojar inte. 4½ timme idag (har varit hemma ca 3 timmar och knappt fått något gjort mellan gångerna), och igår var jag i stallet TRE gånger vilket blev ca 12 timmar. Herregud!! Nästan så jag börjar ångra mig att jag åtog mig jobbet med lägerfotona. Själva fotandet är inte så jobbigt, men stressen med färgen till skrivaren... Fy fan, säger jag bara! Det var ju så oturligt att det märket jag har fanns inte i butiken där jag skulle införskaffa fotopapper och färg, så jag blir tvungen att beställa av dem. Så länge får jag köpa ett par omgångar på Elgiganten, men jag vet ju ta mig tusan aldrig hur många kort en laddning räcker till. Imorgon ska jag ta nästa omgång foton, hela 18 stycken är det denna gång. Helt galet. Färgen jag har borde räcka till minst 8-10 bilder, men det är ju ändå 24-26 bilder kvar då. Jag har inte fått tag på killen jag ska beställa av, så jag hoppas verkligen att han är i butiken imorgon bitti när jag ska förbi där till stallet, och att jag hinner få den senast på torsdag. Håll tummarna för mig!

För övrigt så är Vargen ganska stressad över det här nya stallet, så jag har lagt ridningen på is tills han är hyfsat tillfreds med omgivningen. Tills dess jobbar vi från marken på ridbanan, springer lite lösa samt promenerar! Igår provade jag rida och det gick väl bra, men det blev lite väl mycket i skallen på honom. Idag blev det arbete från marken, och då fick han verkligen koncentrera sig men ändå ha kul vilket passade bra. Imorgon ska vi promenixa lite, och efter det ska vi in i spolspiltan och träna lite på att bli spolad. Kommer inte spola mer än benen, det blir nog lagom som träning. Han ska badas vilken dag som helst, jag väntar bara på att han ska bli lite lugnare. Dumt att störa honom mer när han redan är så stressad liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0