Saknat mig?

Ojojojoj vad dålig jag har varit på att uppdatera här... Har dock en bra orsak!

I tisdags när jag tog in Vargen från hagen och skulle skritta ut en runda blödde han från båda bakbenen och var rejält svullen på vänster bak. Yay. Skadad häst. Han och Zorro har antagligen bråkat, och så har Zorro sparkat till ordentligt.
 
De värsta såren fredag 1 september, ganska bra ihopläkta!

Vargen har fått stå på box två nätter, natten till onsdag och natten till torsdag. Blev att gå upp tidigt båda dagarna och åka till stallet innan skolan för att kolla till, rengöra samt släppa ut honom i sjukhage. Dock funkar han verkligen inte i egen hage, han blir så deprimerad... Fick lite panik på onsdagskvällen då allt bara var värre, hälta och helt sjuk svullnad. Stod bara och grät, visste inte vad jag skulle göra för att få det bättre. Bestämde mig för att ringa ägaren som även är veterinär och be henne komma och kika på honom nästa dag, men torsdag morgon var allt plötsligt bättre. Beslutade att han skulle få fortsätta ha lindor med paddar under ändå för att hålla det värsta såret som inte läkt ihop så bra rent, och lät honom gå i sin vanliga hage under dagen och testa det. Han blev såååå mycket lugnare och gladare, så sen dess har han gått ute dygnet runt igen. Idag var såret jättefint och jag har till och med ridit lite! Skritt 35 min och 10 min trav. Kan ärligt talat inte beskriva känslan att få sitta på sin häst igen efter att ha trott att det var något riktigt allvarligt på gång, åh. ♥  Så totalt har han stått i fyra dagar, och varit skadad i fem. Förhoppningsvis fortsätter allt så här bra, så han är igång ordentligt igen om ett par dagar! :)

/Sophie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0